Nieuwe tijden, activistische communicatie (Deel 2)

Vernieuwers, veranderaars_cropped

Zoals we gister ook al schreven, er is wat aan de hand in Nederland en elders in de Westerse wereld. Noem het ‘economisme’, ‘rendementsdenken’ of ‘amoraliteit’. Het gaat erom dat ieder aspect van ons leven teruggebracht lijkt te worden tot een rekensom. Deze doorgeschoten managementlogica zit de samenleving behoorlijk in de weg. Maatschappelijke taken gaan niet soepeler, maar lopen vast.

Genoeg is genoeg. Er zijn grenzen aan het beschouwen van onze samenleving als een business case. Niet voor niets staan er overal in Nederland burgers en vakmensen op om hun waardigheid en beroepseer terug te eisen. Bij deze – wat wij noemen – emancipatiebeweging hoort een vernieuwende communicatie: activistische communicatie. Nieuwsgierig? In dit tweede deel van ons pamflet vertellen organisatieactivist Harold Janssen en ik hoe activistische communicatie er uitziet

In het eerste deel van het pamflet vertelden we gisteren over het waarom van activistische communicatie. Morgen volgt een blogpost met een beschrijving en veel foto’s van onze activistische communicatie bij de Nationale Politie.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s