Expres te laat: slow journalism (I)

Drie dikke tassen met tijdschriften nam ik eind april mee uit de stampvolle kiosk van het Facing Pages-festival. Daaronder twee Britse tijdschriften die zichzelf bestempelen als Slow Journalism, dat zich afzet tegen hijgerige, sensatiebeluste en onjuiste journalistiek. Een daarvan is Boat Magazine met de aansprekende subtitel ‘An antidote to lazy journalism’. Hoewel ik de term Slow Journalism wel ken, kan ik me niet herinneren ooit iets gelezen te hebben dat zich als zodanig afficheert. Dus ben ik nieuwsgierig of dit magazine mij iets zal brengen wat ik in de mainstream media mis. Lees verder

Geef een reactie

