Bloed, zweet en heel veel koffie

Vaak, als ik word ingeschakeld door een communicatieadviseur, omdat de interne redactie niet meer zo lekker draait of de interne media aanscherping behoeven, speelt er eenzelfde soort problematiek. De redactie is haar enthousiasme kwijt. Ze is de journalistieke drive verloren. De redacteuren willen wel, maar het lukt niet meer zo. De mooie artikelen die ze willen schrijven, moeten steeds wijken voor moetjes van het management. De redactie en de middelen lopen áchter in plaats van voor. De communicatiemanager en de redactieleden zitten met het handen in het haar. Ze willen weer journalistiek gedreven media maken. Maar hoe? Het eerste wat ik hen duidelijk maak: het wordt niet gemakkelijk. Want journalistiek werken binnen een onderneming of organisatie, betekent: bloed, zweet en heel veel koffie. Lees verder

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s